Ψυχιατρικές Διαταραχές

Δευτέρα - Παρασκευή: 16:00 - 22:00 με ραντεβού

Ψύχωση

Η ψύχωση είναι μία παθολογική κατάσταση που επηρεάζει τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Οι λόγοι εμφάνισης της ποικίλουν, σύμφωνα με πολλές έρευνες που έχουν διεξαχθεί και οι παράγοντες εμφάνισης της είναι βιολογικοί, κοινωνικοί, οικογενειακοί και κληρονομικοί.

Είναι σημαντικό να αναγνωρισθεί νωρίς και εφόσον γίνουν αντιληπτά τα συμπτώματα, να ζητηθεί άμεσα βοήθεια μιας και η ψύχωση είναι θεραπεύσιμη με τη κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή. Συμπτώματα που μπορεί να διακρίνετε είναι ψευδαισθήσεις, εμμονές, ανικανότητα στη συγκέντρωση, αποδιοργανωμένη σκέψη κ.τ.λ.

Η ηλικία που μπορεί να παρουσιασθεί δεν είναι συγκεκριμένη και οι τρόποι αντιμετώπισής της ποικίλουν ανάλογα το τύπο της ψύχωσης π.χ. σχιζοφρένεια. Τα τελευταία χρόνια η θεραπεία της ψύχωσης έχει εξελιχθεί τόσο ώστε η ανάγκη για νοσηλεία μειώνεται και η ανάρρωση επιταχύνεται. Σε περίπτωση που η νόσος παραμεληθεί και ο ασθενής δεν δεχθεί θεραπεία η κατάσταση του θα επιδεινωθεί.

Κατάθλιψη

Η κατάθλιψη είναι μια ψυχική διαταραχή όπου διακρίνεται η δυσάρεστη συναισθηματική διάθεση του ατόμου και καταλήγει σε μία κατάσταση παθολογικής θλίψης. Εμφανίζεται σε άντρες και σε γυναίκες, αν και στις τελευταίες το ποσοστό είναι μεγαλύτερο.

Τα συμπτώματα που τη διακρίνουν είναι αίσθημα κατωτερότητας, μελαγχολία, αίσθημα λύπης και ενοχής, εκνευρισμός, επιθετικότητα, καθώς και αρνητικές σκέψεις για τον εαυτό σας, την κοινωνία και το περιβάλλον. Το άτομο δεν αντλεί ευχαρίστηση με τις συνήθεις δραστηριότητες, ενώ ενίοτε διαταράσσεται ο ύπνος και η όρεξη για φαγητό. Η διάθεση του ατόμου συνοδεύεται από συναισθήματα έντασης, ανησυχίας και χαμηλής αυτοεκτίμησης.

Σημαντικό είναι το γεγονός πως η κατάθλιψη δεν μπορεί να υποχωρήσει χωρίς συστηματική ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, η οποία είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την θεραπεία της.

Άγχος

Το άγχος είναι μία σωματική και ψυχική αντίδραση σε μία κατάσταση πίεσης. Για αδιευκρίνιστους λόγους το άγχος γίνεται έντονο και αρχίζουν να εμφανίζονται φοβίες (υψοφοβία, αγοραφοβία, κοινωνική φοβία, κ.α.).

Συνήθως άτομα με αγχώδη διαταραχή κάνουν επαναλαμβανόμενες σκέψεις που τους προκαλούν άγχος και δυσφορία και ακολουθούν οι κρίσεις πανικού οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής, καθώς η συχνότητα τους χωρίς την επαγγελματική βοήθεια του ψυχοθεραπευτή αυξάνεται. Τα συμπτώματα των κρίσεων πανικού είναι: αίσθημα πνιγμού, αίσθημα ασφυξίας, ταχυκαρδία, εφίδρωση, ναυτία, πόνοι στη κοιλιά και στο στήθος, ζαλάδες, δυσφορία, μούδιασμα, αίσθημα θανάτου, κ.α.

Η έγκαιρη διάγνωση αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο αποτέλεσμα και την απόδοση των θεραπευτικών παρεμβάσεων.

Άνοια

Ο όρος άνοια αναφέρεται σε μία σειρά συμπτωμάτων που προσβάλλουν την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Συναντάται σε άτομα τρίτης ηλικίας και η συνηθέστερη πάθηση που προκαλεί άνοια είναι η νόσος Αλτσχάιμερ. Το κύριο σύμπτωμα της νόσου είναι η απώλεια μνήμης, παράλληλα παρουσιάζονται και προβλήματα στη συγκέντρωση, την ομιλία, τη σκέψη, καθώς και διαταραχές στη συμπεριφορά του ατόμου.

Το άτομο που πάσχει από τη νόσο εμφανίζει διαταραχή σε μία ή και περισσότερες νοητικές λειτουργίες.

Η θεραπεία της νόσου με την εξέλιξη της επιστήμης έχει αναπτυχθεί αισθητά. Η χορήγηση φαρμάκων σταθεροποιεί και επιβραδύνει κάποια από τα συμπτώματα της.